kandidaten

Om livet som läkarstudent

Färdig!!!

Jag fick ett sommarvik på kirurgen vid ett litet sjukhus i Sverige. Vilket visserligen medförde en hel del nya möten och funderingar, men bristen på dator hindrade mig från att dokumentera dessa.
Sedan rev jag av termin 11 i ett nafs, studerade mer eller mindre teoretiska kurser utan större engagemang pga alltmer tilltagande studieleda, och avslutade starkt med 8 veckor på sydligare breddgrader vid en fantastisk anestesiklinik.
Och till slut. Otroligt. Jag gjorde det. Jag tog examen och blev läkare. Nu lever jag en vardag som AT-doktor vid ett litet sjukhus i en liten stad någonstans i Sverige. Spännande möten, stimulerande arbete varvat med långtråkigt arbete, tankeväckande upplevelser och märkliga situationer. Ett lika bisarrt jobb som tidigare, alltså. Men det är mitt.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carro
skriven :

Ett nytt inlägg, vad trevligt! Vore kul att fortsätta följa livet som AT-läkare ;)

2 Carro
skriven :

Kul med ett inlägg igen, vore skoj att fortsätta följa livet som AT-läkare ;) eller har du kanske en ny blogg?

Kram / C

3 Nils
skriven :

Hej!

Vill bara tipsa om att din länk (i högermenyn) till "medicinstudent.nu" inte längre fungerar eftersom sajten har flyttats till adressen läkarstudent.se; den länkas som http://xn--lkarstudent-l8a.se/ ifall du fortfarande vill länka till sidan...

4 Maria Tigermoln
skriven :

Hej!

Jag fastnade lite på en beskrivning där du sa att du jobbat i Finland... Var och varför? Hur ordnade du med allt administrativt för att få jobba i Finland? Jobbade du i finskspråkig eller svenskspråkig del av Finland?



Nyfiken, eftersom jag själv har funderingar på söka mig över till andra sidan vattnet för ett vik någon gång...



PS. Du skriver bra, fint. känsligt.

5 Kandidaten
skriven :

@ Carro: Tack! Har ingen ny blogg. Funderat på det, men det har inte riktigt blivit av...



@ Nils: Fixat!



@ Maria: Tack! Första sommaren i Finland ordnade för att jag kunde vikariera som underläkare efter termin åtta, jämfört med termin nio i Sverige. Jag arbetade i en svenskspråkig del av landet, vid ett sjukhus dit många andra från mitt universitet åkt, sökte jobb, och sedan hjälpte de mig med det administrativa. Nu skulle jag rekommendera att åka via bemanningsföretag, finns både svenska och finska sådana att söka genom.

6 Åsa Nilsonne
skriven :

GRATTIS!!! I efterskott visserligen, men dock! Önskar dig all lycka framöver!

Åsa