kandidaten

Om livet som läkarstudent

Sista infektionsdagen

165298-1Tredje tentan för terminen avklarad. Det kändes bra, liksom hela kursen. Jag har verkligen tyckt att det varit både roligt och intressant.

Den stora skillnaden mot medicinkursen har varit de korta, effektiva dagarna. Välplanerade och välgenomförda bedside-undervisningar, och inläsningstid att förbereda seminarier. Det har verkligen lett till att jag läst mer än någonsin tidigare (säger kanske mer om mig än om kursen...) Även kursamanuensen, som hela tiden funnits med och tillhands, varit tillmötesgående, hjälpsam och trevlig - helt annat än  den rigida, misstänksamma, överlägsna medicinamanuensen. Tänk vilken skillnad ett vänligt bemötande gör!

Nu ska jag njuta av en helledig helg, sedan är det en veckas rättsmedicin till veckan. Vet inte om jag alldeles ser fram emot det.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: