kandidaten

Om livet som läkarstudent

Kirurg?

Kandidaten är, det måste erkännas, löjligt nöjd just nu. Jag blir glad redan i omklädningsrummet när jag får klä mig i mina favoritplagg, op-pyjamasen med resår i midjan och muddar i ärmar och fötter. När jag sedan får skvätta in mig i Sterillium blir jag nästintill hög av ruset. Lyckan är total när jag är enda assistent (visserligen på en operation som var planerad ensam – men jag gör ändå nytta), och får dra, rota och sy i såret. Jag trivs bland de prasslande gröna dukarna, jag gillar småpratet runt op-bordet. Jag stannar gärna till fem-halv-sex bara för den där spännande akuta operationen som kommer in sist. Jag förstår sjukdomarna och operationsmetoderna som botar dem. Jag ser sammanhangen. Det är inte så mycket gynekologin i sig, trots att den överraskar positivt, som det härliga i att äntligen få befinna sig i en operativ specialitet igen.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 KatBat
skriven :

Alltså. Känner precis likadant. Fick klä mig i grönt idag för första gången på rätt länge och bannemej, kom inte livet tillbaka? JAg gillar jargongen. Man jobbar i grupp. Man får skäääääära.

2 Sara
skriven :

Åh, hjärtkirugerna här har de mysigaste opkläderna. Mjuka som sammet, hade gärna tagit med ett par hem och haft som pyjamas.

3 Maskrosen
skriven :

Jag försöker infoga bilder på min blogg, men det går inget bra. Hur gör man för att kunna skriva brevid bliden? Min bild hamnar hela tiden ovanför texten...

4 Kandidaten
skriven :

Skönaste kläderna, och snyggaste. =)



Maskrosen: ladda upp bilden, markera den, klicka sedan på knappen "align left", avmarkera, klicka bredvid bilden och börja skriv. Från en inte helt högteknologisk kandidat...

5 Nils
skriven :

Hej!



Hemsidan som länken medicinstudent.nu pekar till har flyttats och ligger nu på denna adress:

http://xn--lkarstudent-l8a.se



Mvh Nils

6 stud.med
skriven :

Vet exakt hur du känner dig.. en gång stannade jag jag (och var vaken) på sjukhuset i 25 h, bara för att det kom den ena akuta operationen efter den andra... Mitt livs bästa dygn!