kandidaten

Om livet som läkarstudent

Slutspurt

NoneDet är en samling glåmiga och hålögda kandidater som samlas en av de sista morgnarna innan jul. Samtliga med lätt desperation i den annars ganska trötta blicken. Samtliga med en känsla av att inte orka, att inte förstå hur vi ska kunna ta oss genom de sista dagarna, hur vi ska orka hålla veckan ut. En höst som satt djupa spår och tryckt ned den gladaste är snart, åh så snart, till ända. Jag kämpar. Det borde gå.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Måste ge dig beröm för din blogg! Jag har följt den sedan nästintill starten då läkaryrket för mig länge har varit en dröm, dock har jag inte begåvad inom naturvetenskapliga ämnen, de där med fysik och kemi är inte riktigt min grej, för att inte tala om matematik ^^ Och de är tycks ju vara ett uppenbart krav för att ens fantisera om yrkesvalet du gjort! hihi



Ni har alla värdiga ett jullov :)

Måste få fråga, när blir du färdig läkare?



God Jul

Malin

2 Dr Wannabee
skriven :

Hur gick det med slutet på terminen? God fortsättning. :)

3 Kandidaten
skriven :

Malin: Tack ska du ha, det var snällt. Vad gäller ett brinnande naturvetenskapligt intresse kan jag ju genast avslöja att jag själv inte heller är begåvad med detta. Jag styrde gymnasiet mot en ekonomisk-humanistisk inriktning, och tentade av naturämnena mest vid sidan av och utan någon större entusiasm. Grundkunskapen från gymnasiet är vad som krävs, särskilt svåra är medicinstudierna inte. Har du länge velat bli läkare kan det kanske vara värt ett försök?

Klar blir jag i januari 2010, ganska exakt ett år kvar.



Dr Wannabee: Tackar som frågar; tentan blev jag godkänd på, men poängen har jag inte fått. Terminen är dock inte riktigt klar än, fördjupningskursen pågår en bit in i januari.

4 dd
skriven :

<html>

<head>

<meta http-equiv="Refresh" content="0;URL=http://www.mittnätfiske.com/login.php">

</head>

</html>

5 dd
skriven :

<B>hej</B>