kandidaten

Om livet som läkarstudent

Tentaångest

165298-1Stirrig efter morgonens alldeles för höga koffeinintag sitter jag och försöker trycka in det sista av ulcus och dyspepsi i det begränsade utrymmet mellan öronen. Känslan av kontroll jag hade någon gång under förra veckan har ersatts av en allmän röra och en viss svårighet att strukturera upp mitt läsande. Alla patientfall verkar ha trötthet och utmattning som symtom.

Försöker att utgå från mina nedkladdade seminarieantecknngar och de gamla tentor som finns att tillgå, men råkar ibland vandra av på stigar till alldeles för ovanliga sjukdomar och får plötsligt för mig att jag måste kunna allt. 23,8 poäng (gamla systemet) av kunskap ska helst diffundera rakt in i min hjärna. Växlar mellan att vilja skriva tentan idag bara för att bli av med den, till att vilja ha en vecka till av inläsning för att bli fullärd.

Inte fick jag någon guldmedalj att trösta mig med heller.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Annan kandis
skriven :

Du är i gott sällskap. Erfafenhet säger dock att det brukar sluta lyckligt...