kandidaten

Om livet som läkarstudent

Små mirakel

165298-1Helt oförberedd stod jag inne på förlossningen och tittade på medan min handledare skulle lägga en spinal på en andragångsföderska. Tyckte att det buktade ut lite därnere men visste inte riktigt hur det skulle se ut. Helt plötsligt säger barnmorskan "hoppsan", rusar på plats och fem sekunder senare ploppar det ut en skrynklig liten bebis. Och antalet personer i rummet har i ett slag ökat med en.

Stod sedan lite mer förberedd och följde ett snitt. Och helt plötsligt drogs en skrynklig liten bebis fram. Som torkades av och fick hälsa på mamma och pappa. Och antalet personer hade i ett slag ökat med en.

Trots att jag noggrannt studerat 'Barnmorskorna' på TV, kunde inget riktigt förbereda mig för detta. Det måste ändå vara något av ett mirakel. Att en ny liten människa ser världens ljus. Måste vara en obeskrivlig känsla att för första gången se sitt barn.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Hej hej,

ja det är en överväldigande känsla att få sitt barn :-) Det bästa!

Måste också vara ett av de bästa jobben att få arbeta med förlossningar.