kandidaten

Om livet som läkarstudent

Svårigheter

NoneInte helt lätt att ha en överläkare som inför patienten säger "men kära barn, hur gör du din Babinski egentligen?!", när man ändå gjorde den ganska rätt. Inte heller att i nästa andetag, dock inte i närheten av patienten, försöka säga emot i en antibiotikafråga där man utan att titta i en bok vet att manliga pat med UVI per definition ska behandlas som komplicerade och det därmed är otillräckligt att sätta in endast Selexid. Läkaren i fråga är dock av den gamla skolan och gör mycket på sitt eget sätt, och då står man sig slätt med sina endast tre veckor av underläkarerfarenhet. Tyvärr. Var bara att noggrannt markera i journalen att det inte var jag som valde antibiotika.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Josefine
skriven :

Hej!

Mitt namn är Josefine och jag är endast 14 år men jag har hittat din blogg och jag är ÖVERLYCKLIG!

Nu har jag inte kunnat lusläsa den men tänkte fråga var någonstans du läser till Stockholm samt vilken linje gick du på Gymnasiet. Skulle bli jättetacksam för svar...då du är en stor förebild bliven för mig!



Lycka till och många Kramar // Josefine

2 Kandidaten
skriven :

Haha, vad söt du är... Är väl inte mycket till förebild tror jag. Vill helst inte avslöja alldeles för mycket om var jag läser då jag vill behålla en viss anonymitet... Läste International Baccalaureate på gymnasiet och kompletterade med fysik senare. Hoppas det räcker som svar!

3 Josefine
skriven :

Det förstår jag självklart! Men läste du typ NV? Haha kanske jonstig fråga men jag har "hört" att det är det enda man kan läsa om man vill bli läkare =S Men jag är jättetacksam för ditt svar! Blev lite fel där uppe såg jag men jag antod att du förstod ändå=)



Kramar Josefine



PS: Du är en enorm förebild då du verkar behandla patienter som man vill bli behandlad...=):DS