kandidaten

Om livet som läkarstudent

Ode to sjuksköterskor och -skötare

NoneMina två veckor på medicinakuten är avslutade. Det känns lite tråkigt, jag har tyckt att det varit så fantastiskt roligt! Jag har fått se och handlägga ett väldigt brett spektrum av medicinska (och en del neurologiska) patienter vilket känns som en enorm trygghet att ha i bagaget till första jouren om en vecka. Sköterskorna och skötarna har varit mer än underbara, de är hur gulliga som helst och jag är övertygad att jag inte klarat dessa veckor utan dem.

Därför är det tråkigt att det är så mycket mer hierarkiskt här än hemma. Många av kandidaterna på plats verkar tro att de är Gud och lite till och talar om "dumma missar som de klantiga syrrorna gjorde, trots att de själva uttryckligen sagt att"...osv osv. Kommenderar som att de aldrig gjort annat. Det känns lite trist, och jag tycker verkligen synd om skötarskaran som varit här länge, är lugna och rutinerade i alla lägen, verkligen kan sitt jobb - varje sommar kommer en ny hord klantiga kandidater som låtsas att de kan något och styr och ställer.

Men nu är det helg. Lite tråkigt, många reser bort. Den väldigt sociala veckan med fotbollsöl, bastu vid den fantastiska stugan vid havet och SATC-film mynnar ut i en helg av ganska mycket av ingenting. Kanske bra att ta det lugnt, ladda för ännu en vecka av läkarjobb.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kandidaten
skriven :

Bloggverktyget håller på att göras om, därför har jag inte kunnat skriva så ofta jag velat och därför ser det också lite konstigt ut på sidan...