kandidaten

Om livet som läkarstudent

Frustration

NoneDiagnoser och namn är just nu ett enda virrvarr i huvudet. Hematotympanon, hyposvagma, hyphema. Röd reflex, ljusreflex, papillreflex. Vestibulär yrsel, central yrsel, vestibularisneurit. Oculomotoriuspares, opticusneurit, internucleär oftalmoplegi. Horner syndrom, Brown-Séquard syndrom, vanföreställningssyndrom. Akut mediaotit, sekretorisk otitis media, ethmoidit. Histrionisk, narcissistisk, dystym. Runt, runt, runt går orden. Ju mer jag försöker trycka in, desto mer försvinner ut. Pendlar någonstans mellan förtvivlan och hopp. Lyckas jag genom något under spotta ut rätt ord på rätt plats till fredagens tenta, så känner jag mig ändå lika löjligt bortfintad inför nästa helgs jourarbete som jag var för en termin sedan. Trots alla fina ord har jag ju knappt sett en trumhinna.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mr Forensic
skriven :

Lycka till!

:)

2 Kandidaten
skriven :

Tack - som du förstår kan det komma att behövas. =(