kandidaten

Om livet som läkarstudent

Guldjakt

165298-1Sista dagen på sista avdelningsplaceringen under medicinkursen är avklarad idag! Det har verkligen blivit en utveckling mot mer jobb och mindre undervisning ju längre kursen har gått, men det innebär väl förhoppningsvis att det gått åt rätt håll. Idag hade vi avslutande fika med genomgång av centrala fall inom medicin, av vilka fem kommer på tentan. Så fem säkra poäng om man lär sig dem.

Den senaste veckan har varit väldigt intensiv. All min fritid har gått åt till att plugga eller träna: årets Stora Tävling går av stapeln i helgen, så när mina kursare stänger in sig i biblioteket med sina kaffetermosar redo för plugg inför den största enskilda tentan under utbildningen, ger jag mig ut på jakt efter ett åtråvärt guld. Ska bli hemskt spännande och väldigt nervöst!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Eric
skriven :

Får man fråga hur stor kursen är?